Felanmälan

Felanmälan

OBS! Tänk på att din bostadsadress och lägenhetsnummer inte är samma sak när ni gör en felanmälan. Lägenhetsnummer hittar ni på eran avgift/hyres-avi.
Det står under ”Objekt” på avin ( xx-xxxx-x-35-x ).
Det ska även sitta en skylt utanpå ytterdörren med lägenhetsnummer.

Felanmälan
Hyresgäster ska göra felanmälan via telefon 010-442 24 24 till HSB under kontorstid eller via  HSB:s hemsida www.hsb.se/goteborg .

Bostadsrättsinnehavare ska göra felanmälan till HSB angående sådant som rör föreningens ansvar och kan även göra felanmälan till HSB och få hjälp med förslag till åtgärd samt vem som kan utföra åtgärden för sådant som rör bostadsrättsinnehavarens ansvar. Alla kostnader i samband med det som inte rör det föreningen ansvarar för får dock bostadsrättsinnehavaren själv stå för. Alternativet är att kontakta en egen hantverkare direkt.

Vid akuta fall efter kontorstid kontakta Securitas 010-470 55 98. Obs! Detta gäller akuta fall där du själv inte löser problemet.

Saneringsavtal och husbocksförsäkring
Vid skada/sanering görs anmälan direkt till Anticimex AB via https://www.anticimex.com/sv-SE/formular/kontakt-kundservice/ Telefon 075-245 10 00. Ange vårt organisationsnummer 769617-0120 vid anmälan.

Störningsjouren
Vid eventuella störningar i ditt boende, prata först med den som stör och därefter med styrelsen om ni inte löst det själva. Vid akuta fall kontakta Securitas Trygghetsjour på Tel. 010-470 53 00.

Vattenskador
Om du har frågor kring vattenskador, läs bifogad fil/länk
Vägledning för hantering av vattenskador HSB